Jump to content

Метъл, рок, блус и прочие


neshev

Recommended Posts

https://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/court_orders_dean_guitars_to_stop_production_of_various_models_after_losing_legal_battle_against_gibson.html?fbclid=IwAR1X6nxLhddaYiCM1A3eFcpbgncrP5l7tuz2R4AWespLmtD3QcKvsEqa8DE

 

Най-краткият ми коментар по темата би бил едно просто "Fuck you, Gibson!".

 

Това е малко китарна нърдщина, но темата не е маловажна. Каква е предисторията - в средата на 50-те години Fender удрят сериозно пазара на китари със създаването на иконичния и днес stratocaster. Новата китара на Fender е по-лека и с много възможности. Съответно конкурентите Gibson се чувстват принудени да измислят нещо ново, тъй като най-успешният им шестструнен инструмент към онзи момент - Les Paul-ът, почва да губи позиции. През онези години обаче Gibson не е злата корпорация, която е днес. Инженерите им се впускат в експерименти и буквално изпреварват времето си. И така в края на 50-те се появяват дизайните на първите в света Flying V и Explorer китари. Те обаче са твърде модернистични за времето си. От Flying V серията са продадени стотина модела, след което производството е спряно. Вместо горните две, Gibson въвеждат по-подходящата за онези години Firebird.

 

Скачаме в началото на 80-те години. Хеви метълът и глем рокът са на мода. Появяват се марки като Jacson и Dean, които решават да вземат остарелите модели на Gibson и да ги направят свои. Не много по-късно след това Gibson се сещат, че в тия китари вече има пари, и така Flying V и Explorer отново влизат в продажба.

 

И така стигаме до преди близо година, когато Gibson решават, че Dean прекалено дълго им крадат моделите и завеждат дело срещу тях. Доколкото ми е известно Gibson нямат патент върху формата, така че не очаквах да спечелят съдебната битка, но ето на. И това е от чиста проба алчност, не друго. Само за справка - специално с V китари на Dean през годините са свирили изпълнители като Michael Schenker, Dave Mustaine, Kerry King и Michael Amott, а някои от тях продължават и до днес да ползват сигничър моделите си. Да не говорим, че сам по себе си дизайнът на Dean е сравнително по-различен от този на Gibson.

 

Та, да - Fuck you, Gibson! Сега сигурно трябва да очакваме да съдят и Jackson, ESP, Schecter, Solar и кой ли още не... Представям си ако Fender решат по този начин да съдят всички, дето ползват strat формата. То всички други марки ще трябва да фалират. :D

 

Ето ги двете китари, да видите нагледно как изглеждат.

 

Gibson vs. Dean trademark dispute is set to head to court - here's what you  need to know

  • Upvote 3
Link to comment
9 hours ago, Metzgermeister said:

 

Между другото, интересно ми е мнението ти и на човек, който обича да слуша албуми от по една 40-минутна песен. Въпросният Фин яко сипва на прогресив метъла и го нарича "безсмислена салата от рифове", която може да се напише за един уикенд, но няма никакъв hook, с който да зариби casual слушателя и също така смята, че този стил съществува, единствено за да може китаристите да впечатляват другите китаристи :D

 

Хахаха, донякъде го рабирам... донякъде. Във видео ли ги е ръсил тия разсъждения? Я дай да го видим.

 

Със сигурност прога не е музика за всеки, като аз самият не мога да кажа, че съм особено компетентен да й правя анализи (то аз по нищо не съм компетентен), въпреки че съм слушал доста. Мога кажа това - някои групи определено прекаляват с нърдщината. Например Dream Theater, които отчасти харесвам, но само по-старите им неща. Те са едни от най-критикуваните, че прекаляват с shreding-a и фукането, заради което повечето им песни са просто бездушна демонстрация на уменията им като музиканти. Още по-голяма дървения са отткакто се махна Майк Портной, който беше не само душата и сърцето на групата, но и един от по-креативните членове. На негово място взеха Майк Манджини, който безспорно е един от най-техничните барабанисти на планетата, но пича е безчувствен робот, тотална скука e за гледане и слушане.

Отделно песните на Dream Theater са яко hit or miss (винаги са били), това съм го казвал и преди за тях. Не знам как им протича процесът на композиране, но от това което съм гледал, обикновено се събират в студиото, започват някакъв random jam и импровизират, докато им дойдат идеи за нова песен. В това разбира се няма нищо лошо, много банди го прявят, но при DT резултатът често е претенциозна изгъзица, в която всеки от членовете се редува да покаже какъв виртуоз на иструмента си е. Лошото е че си имат един гръбнак от фенове, които ги обожават и превъзнасят именно заради това, щото съм сигурен, че ако музиката им не продаваше, щяхме да видим друго лице на DT. Ta ако говорим за тях, които са критикувани по отношенията на изброените от Финчо проблеми, "липса на hook" и "риф салати", ами да, мога да се съглася. Освен това Dream Theater са сред най-популярните в жанра и следователно са вдъхновили много други групи да правят същото като тях, работата е там, че повечето са по-добри от тях. :D 

 

Не всички прог банди са така обаче, това е доста широкообхватен жанр и кавала е абсолютен малоумник като поставя всичко под общ знаменател, без да е слушал достатъчно. Kласически групи като Fates Warning и Queensryche (ранния период) си имат hook за casual слушатели (тогавашните слушатели) и т.н. Да не забравя и следните ТИТАНИ! Благодаря за тоя коментар чуек, сега цял ден ще си припомням тая великанска група!

 

:wank:

 

 

Нека напише тая песен за един уикенд, отворкото. И това ли няма структура и hook?

 

Аз съм някъде по средата. Прога е жанр в който е невъзможно да харесваш всичко, трябва да си отбираш според вкуса. Смятам обаче че в тая музика има за всекиго по нещо, дори и за хора които не слушат метъл. Трябва обаче човек да е малко повече open minded, вместо да отписва всичко на базата на няколко песни, защото ме съмнява Финчо да е слушал много прог, преди да е направил малоумните си заключения. 

 

Аз мога да слушам оттук, оттам по малко, като за предпочитане са ми банди с повече epic/symphonic елементи. Symphony X и Shadow Gallery са ми любими, макар и те да са леко hit or miss. Харесвам и progressive death metal, като Opeth, които са ми сред любимите групи... по-малко любими са ми откакто се превърнаха в префърцунен прог рок акт от 70-те. Edge of Sanity също обожавам с техните 40 минутни епоси, за които говориш. Oт време на време ме хващат лудите и слушам Ayreon на бачи Арйен Лукасен, до чийто композиции Dream Theater звучат като училищна поп рок групичка. За него вече бих казал, че определено не е за всеки.

 

Разбира се и аз си имам своите черни овци. Например по Tool никога няма да се запаля, макар че съм им давал повече от един шанс. И те ми влизат в графата на прекалено претенциозни и префърцунени групи, а имат и досадна фен база, които ги мислят за някви музикални божества едва ли не... нещо като феновете на Dream Theater, които са под всяко прог видео в youtube и сравняват всяка една група с DT макар и да нямат нищо общо с тях. Това последното, ако знаеш как ме дразни, направо откачам! :D Например, да си пусна The Accolade на Symphony X, без да искам да scroll-на надолу и да заваря коментар, "This sounds just like Dream Theater dude"... жалко, че вече има брутална цензура в youtube и алгоритъма блокира псувните ми.

 

Ето ги твоите хора:

 

 

Edited by Suffer-H
  • Upvote 1
  • Thanks 1

Ф.Н.Н.В.Ф.З.В.В.П.Н.Б.Р.С.

Link to comment

@Suffer-H, ето за това видето говори Metzgermeister. Отдолу поствам и видео отговор от Become The Knight. Човекът е прог-фен, музикант по образование, и е стабилно в час с нещата. Даже, осъзнавайки проблемите на прогресива, често говори в гимик, наречен The music snob.

 

 

 

По отношение на Dream Theater, аз се имам за голям техен фен, но признавам, че влиянието им върху прогресива е най-малкото противоречиво. Безспорно музикантите са виртуози и напълно заслужено са една от най-големите банди в метъла днес. Даже наскоро се навършиха 30 години от излизането на "Images And Words", който за мен е един от най-яките прог албуми, правени някога. Действително обаче Dream Theater имат неприятния навик да се отнасят в песните си и да се впускат тук-таме в някакви безсмислени технически инструментални мастурбации, които дотягат в някакъв момент. Само че това си е запазената марка на DT и при тях до известна степен съм склонен да толерирам подобна практика. Обаче понеже са популярни, успяха точно тази своя негативна черта да я прехвърлят на цяла лавина групи, появили се след тях, голяма част от които се превърнаха в нищо повече от бледи копия и нърдове, възхваляващи Петручи, Майънг и Портной.

 

И за Манджини съм съгласен, но с някои уговорки. Трудна работа е да заместиш Портной и със сигурност на Манджини не му беше лесно в началото. И това го казвам, имайки предвид, че "A Dramatic Turn of Events" ми е любимия албум на групата. В следващите албуми обаче има някои проблясъци. Проблемът по-скоро е, че по-късните издания на DT вече не са толкова впечатляващи. По тази тема Become The Knight има някои много готини разсъждения относно това какво всъщност дефинира прогресив метъла и дали DT след толкова години свирене вече се вписват в жанра.

Link to comment

Да, след горния ми коментар се поразрових и намерих видеото му, което започва добре, но към края прави някакви абсурди твърдения. Това сравнение с Лорде доказва, че е пълен неадекватник, а критиките, с които мога да се съглася, не са някакви негови гениални прозрения, а са все неща за които метъл и рок феновете отдавна критикуват прог метъл жанра и пича просто ги копира за видеото си, но не съм сигурен дали самия той ги разбира. Отделно, плямпа много, но не дава достатъчно примери за простотиите които ръси... вместо това, за проблемите на модерния прог, ми дава за пример някакви изповърнати метълкор лайна, аре бегай оттука! За мен е потвърдено, Punk Rock MBA e абсолютен малоумник, който не знае какво говори. Гледах и отговора на BTK, който стои като препоръчан до абоминацията на Финката и е сто пъти по-добър анализ на проблемите с прогресив музиката, най-вече защото няма пристрастия в неговото видео, човека гледа да е обективен и не казва на черното бяло. 

Edited by Suffer-H

Ф.Н.Н.В.Ф.З.В.В.П.Н.Б.Р.С.

Link to comment
14 hours ago, Suffer-H said:

Eто ги твоите хора:

 

 

На мен лично са ми интересни клиповете му, макар и невинаги да съм съгласен с него. Той самият е музикант, но явно твърде много си е повярвал.

 

Благодарско иначе - наистина песента на Сенсър е тази, която търсех и изобщо си нямах и представа, че съществува такава група, че била и британска. Песента пише, че е от 2009 година, но на мен ми звучи като някакъв експеримент от началото на 90-те, дето траш метъл групи правят колаборации с хип хопъри, още преди ню метълът да се роди. Не знам как я намери, но на мен всичките ми опити водеха до някакви хип хоп и хаус помии, а най-близко до истината бяха Скилет :D

 

Иначе фестивалите през последните седмици за мен бяха доста ползотворни, защото открих групи, които не съм знаел преди това и които ми харесаха, някои даже повече от хедлайнърите. Within Temptation ме кефят от тийнейджър и бяха главната причина да отида на Мидалидаре, макар и после да си казах, че няма да е зле да видя и Джудас Прийст, че дядо Роб като нищо може да пукне, преди да дойдат пак. Както и да е, Джудас откраднаха вечерта, в която бяха хедлайнъри, като фалцетните писъци на Халфорд бяха на ниво, макар и на "Painkiller" да си пролича, че си се мъчеше. Вечерта преди това обаче бях впечатлен от откриващата група - гърците Project Renegade:

 

Когато си пуснах впоследствие студийните им записи, бях по-скоро разочарован, защото на живо звучат доста по-яко. Фронтдамата Мариана, която на концерта беше пак с такива плитки и пола както и на клипа горе, беше яко надъхана и непрекъснато подстрекаваше публиката да подскача и дивее, а към края дори стана мошпит, какъвто на друга група за двете вечери не видях. След сета на групата мацката беше достатъчно дружелюбна да застане на преградата и да се гушне и снима с всеки желаещ. И аз се облажих, като не пропуснах и да ѝ кажа някоя добра дума. В студийните записи звучи на моменти като скимтяща 10-годишна, но пак музиката им е добра - напомня малко на Джинджър, но без екстремните вокали. Яд ме е само, че не си взех тяхна тениска, но от магазин "На тъмно" ще ми направят - логото им би изглеждало добре на тениска :D

 

Впрочем, откриващите банди обикновено имат най-малко време, като в случая това беше само половин час и вероятно това е причината да са така енергични - за разлика от хедлайнърите не е нужно да си пестят силите, за да изкарат час и половина на сцената. Помага и това, че видимо всички (освен барабаниста, може би, който пак беше с маска) в групата са на видима възраст 25-35 години и не само се предполага, че са в разцвета на силите си, но и са на възрастта на голяма част от публиката, включително и мен, което допълнително помага да се свържат с феновете.

 

На Хилса след Слипнот на главната сцена най ми харесаха Нервоса, които са бразилска траш/дет група, съставена изцяло от жени. Настоящата им фронтдама носи псевдонима Дива Сатаника, а музиката им е безкомпромисна и без никакви лигни:

 

Иначе през трите вечери, в които бях по фестивали, установих едно - че просто не съм фен на пауър метъла. Не смятам, че е боклук и бих го слушал в колата си, докато пътувам, но не и да търся специално такива групи в ЮТюб. В последния ден на Мидалидаре двете отварящи групи бяха именно пауър метъл и даже не им запомних имената, но ми бяха доста скучни и се прозявах. Мислех,

че е от умора от стоене прав 5 часа предния ден, но ето че след тях се качиха Ugly Kid Joe, с чието творчество почти не бях запознат и ме събудиха, за да заподскачам и закуфея отново, хем са чичаци.

Edited by Metzgermeister

 

 

Link to comment
1 hour ago, Metzgermeister said:

Не знам как я намери, но на мен всичките ми опити водеха до някакви хип хоп и хаус помии, а най-близко до истината бяха Скилет :D

 

Ще ти издам тайната на майсторските ми умения на търсач. Писах в гугъл - resistance now resistance now resistance now lyrics rap metal. Само това, защото не видях, че си писал, че такстът е "all we need is resistace now...", иначе щях да го включа в търсенето. Все пак и така ударих кьоравото, още с първия линк който ми излезе - https://l-hit.com/en/272669 

Друго си е като имаш поне две ключови думи от текста и знаеш жанра или смесицата от жанрове. Само с едно "resistance" обаче, никога нямаше да я открия, излизат хиляди говна, при това от всякакви жанрове.

 

1 hour ago, Metzgermeister said:

Иначе през трите вечери, в които бях по фестивали, установих едно - че просто не съм фен на пауър метъла.

 

Е как така е, чуек? Това e музика за колене на дракони, има ли нещо по-метълско от това? Поне на Helloween и Blind Guardian не може да не харесваш нещо, а може би просто още не го осъзнаваш. :D Шегувам се разбира се, въпрос на вкусове.

 

Колкото до фестивалите и концертите, аз отдавна съм ги "надраснал". Ходил съм на няколко, но вече хич не ми се занимава, като след 2010 не съм стъпвал на концерт, а от 2015-та насам нямам и интерес да го правя. Със сегашната ми настройка, не смятам ходенето по концерти за нещо кой знае какво, но това съм си аз. Да си пусна в ютюб някое live dvd на любима банда е много по-готино, хем в действителност мога да видя какво се случва на сцената, а не да съм забит в центъра на терена на Васил Левски и цял концерт да се повдигам на пъсти, за да мярна нещо на titantron-а, а хем не съм дребен. Другото какво е? Седиш 3-4-5 часа в някаква гъчканица, пиеш бири на поразия, а кенефите, ако въобще успееш да се докопаш до тях, винаги имат безкрайни опашки и ако трябва да чакаш, да се вредиш, то половината концерт ще мине. Добре че имам ебати извънземния мехур и мога да държа с часове на по 5-6 бири, но все пак да стискаш на концерт е кошмарно. Разбира се, имам готини спомени и преживявания, но просто тия начинания вече не са нещо, което си умирам да преживея отново, поолегнах доста последните 4-5 години. Може все още да слушам метъл на поразия, но съм яко "chill" във всяко друго отношение.

Edited by Suffer-H
  • Upvote 1

Ф.Н.Н.В.Ф.З.В.В.П.Н.Б.Р.С.

Link to comment

Новият рок не го следя изобщо,но за мен металът като цяло не е на ниво.От новите албуми излезли през 2022 освен този на Kreator, всичко друго ми е просто ок и е супер забравимо.Вярно е, че не съм нърд и съм изслушал едва 10-15 албума илезли през тази година, но от това, коео съм чул работите не вървят мнго на добре и липсва креативност и свежи идеи, които да водят до качествени неша,които ще ги слушам и  след 15 години.

 

Ще се радвам някой да ме обори и да препоръча нещо, което евентуално съм пропуснал.

Link to comment
1 hour ago, Himler said:

От новите албуми излезли през 2022 освен този на Kreator, всичко друго ми е просто ок и е супер забравимо.

 

Мен пък точно новият Kreator ме разочарова, а иначе съм голям фен на бандата. Харесват ми последните им албуми, по-мелодични са. Тук обаче нещата ми се сториха или хаотични на места, или просто нямаха тоя заряд, който търся. "Midnight Sun" иначе ми хареса, въпреки че повечето олдскул фенове не могат да я понасят.

 

Тази година действително не блести с кой знае какъв нов метъл. Но все пак се намира. Мен лично досега ме впечатлиха следните групи:

Evergrey. При тях ситуацията беше малко на кантар, понеже новият им албум излезе една година след стария, което не е много време. Обаче ми хареса. По-праволинеен и по-мрачен е за сметка на прогресив елементите, които ги има повече в старите издания. Музиката звучи и по-тъжно, което е странно, понеже Evergrey по принцип са си меланхолици. Сега обаче на места звучат почти готик. Чуй "Call Out The Dark" и "Save Us", и... абе направо целия албум.

Septicflesh. Касапница! Гърците смазват тази година. Симфоничен мелодет. Няма слабо в новия албум. Не съм сигурен кои песни да ти препоръчам, може би откриващата "The Collector". Ако обаче искаш брутална мелница, чуй "Psychohistory".

Månegarm. Фолк метъл с мелодични дет/блек елементи. За мен лично един от най-добрите албуми не само за тази година, но и във фолк метъла изобщо. Тук задължително трябва да се чуе "En snara av guld", а вече след нея и всичко останало. Може да продължиш с другия сингъл - "Ulvhjärtat". Припевът хваща лесно.

Amorphis. Тук нивото като че ли е една идея по-ниско от при горните три групи. Тази година Amorphis нещо ми дойдоха мудни и прекалено интровертни. Но като цяло албумът не е зле. Пък и говорим за Amorphis. Емблематична група. Задължително чуй "The Moon" - за мен това е една от най-яките песни, които групата е писала изобщо.

Sakis Tolis. Пак гръцки метъл. Това е соловият албум на фронтмена на Rotting Christ, така че можеш да приемаш музиката за малко по-лека версия на Rotting Christ. Повече чисти вокали, повече мелодия, по-бавно темпо. Абе готин албум. Харесват ми гръцките мотиви в звука, но и не само, има си нещо готино балканско в композициите. Всичките песни са добри, така че която и хванеш, няма да сбъркаш. Можеш на първо време да чуеш, например, "We The Fallen Angels", има як основен риф.

 

Относно българските групи, новият Odd Crew е добър, както и дебютния албум на Engineer of Death. Гледам хората се вълнуват много от Gwendydd, ама на мен ми звучат някак изкуствено. Ако ще слушам женски вокали, пред тях предпочитам Time Jugglers, но те са рок, не метъл. Вокалистката им обаче пее жестоко.

 

Това е общо взето. Има някои нови неща, които не са лоши, но са предвидими. Веднага ми изникват новите Alestorm и Sabaton. Не съм слушал албумите на Meshuggah, Ibaraki и Hammerfall, така че при тях не знам какво е положението.

 

Edit: Предстоят да излязат нови албуми от Arch Enemy, Behemoth, In Flames и The Halo Effect, та ще се вдигне шум в някакъв момент. Особено при последните две групи ще е много интересно.

Edited by Huskarl
  • Upvote 1
  • Thanks 1
Link to comment

Новият Сабатон мен пък ме разочарова и съм го слушал точно 1 път.

 

 

От твоите предложение някои работи съм ги  слушал, но другите със сигурност ще ги пробвам.

Edited by Himler
Link to comment

Като споменахте Odd Crew, половината им албум го спукват от въртене по Зи Рок и за мен няма такава дженерик помия. В класацията за нова българска музика Рейнърс Топ 30 в момента участват с цели три песни, коя от коя по-скучни. Не съм запознат с по-ранното им творчество, но звучат като някаква група, дето е дънила як метъл преди това, но с този албум е "израснала" и им е нещо като техния Черен албум. Изкушавам се да си направя регистрация в сайта, само и само да гласувам за другите песни (по правилата можеш да гласуваш за всяка песен по веднъж на ден), за да може техните постепенно да отпаднат, защото са на ниски позиции. Изобщо не разбирам хайпа по тях, но са за предпочитане пред Остава, които са една от най-ужасните български групи в историята - Свилен звучи така, сякаш му е запушен носът и хленчи нон стоп.

 

На Time Jugglers са пускали две песни и вокалистката им доста се раздава, даже в едната Светлана Близнакова беше ударила едно рамо с гост-вокали. Gwendydd ми допадат, защото се кефя по принцип на хубави момичета, които се дерат. Вики Стоичкова идва от риалити форматите и това със сигурност е помогнало да си намери група. Иначе рядко чувам цели албуми, обикновено слушам синглите.

 

Иначе мечтата ми се сбъдна и най-накрая група е написала песен за глиган :lol: :

 

Звучи доста напушено и не бих се учудил да са я написали, докато са били под влиянието на упойващи вещества. Струва ми се, че е на тема Делян Пеевски, но може и да не е. Най ме кефи аутрото с това: "Папкай, папкай, глиган! Грух, грух!" :rofl:

Edited by Metzgermeister
  • Upvote 2
  • Haha 1

 

 

Link to comment
27 minutes ago, Metzgermeister said:

...звучат като някаква група, дето е дънила як метъл преди това, но с този албум е "израснала" и им е нещо като техния Черен албум.

 

Това е най-точното описание на Odd Crew, което съм виждал. :D Наистина е точно така. В първите си албуми свирят груув метъл тип Pantera, Lamb of God и разни подобни. После минаха леко в метълкора. След това решиха да влязат в обувките на Stone Sour и издадоха един акустичен албум, след който дойде този. Наистина е дженерик в сравнение със старите неща, които пръскат. Песни като "Two Steps to Hell", "A Bottle of Friends", "Death Trap" и "I Ain't Loosing Myself" са култ отвсякъде. От метълкорските "Lay on me" и "Mark These Words" са класа. Сега обаче нали подписаха и с немски лейбъл, та явно нарочно са олекотили звученето. Надявам се някой ден да забият пак нещо по-тежичко.

 

Иначе и аз не мога да понасям Остава.

 

Edit: Time Jugglers са badass отвсякъде с тоя нов албум.

 

 

Edited by Huskarl
  • Upvote 1
  • Wank 1
Link to comment
1 hour ago, Metzgermeister said:

 

 

Иначе мечтата ми се сбъдна и най-накрая група е написала песен за глиган :lol: :

 

Звучи доста напушено и не бих се учудил да са я написали, докато са били под влиянието на упойващи вещества. Струва ми се, че е на тема Делян Пеевски, но може и да не е. Най ме кефи аутрото с това: "Папкай, папкай, глиган! Грух, грух!" :rofl:

Прошареният глиган вече има подходяща песен за ентърс.

  • Upvote 1
Link to comment
5 hours ago, Huskarl said:

 

Това е най-точното описание на Odd Crew, което съм виждал. :D Наистина е точно така. В първите си албуми свирят груув метъл тип Pantera, Lamb of God и разни подобни. После минаха леко в метълкора. След това решиха да влязат в обувките на Stone Sour и издадоха един акустичен албум, след който дойде този. Наистина е дженерик в сравнение със старите неща, които пръскат. Песни като "Two Steps to Hell", "A Bottle of Friends", "Death Trap" и "I Ain't Loosing Myself" са култ отвсякъде. От метълкорските "Lay on me" и "Mark These Words" са класа. Сега обаче нали подписаха и с немски лейбъл, та явно нарочно са олекотили звученето. Надявам се някой ден да забият пак нещо по-тежичко.

 

Иначе и аз не мога да понасям Остава.

 

Edit: Time Jugglers са badass отвсякъде с тоя нов албум.

 

 

Радвам се, че Time Jugglers имат и други фенове освен мен.:beer:

 

едит:

 

Това доста повече ме кефи лично, звучи като инспирирано от AIC.:wank:

  • Upvote 1
  • Like 1
Link to comment

Да, те като цяло имат доста влияния от сиатълската сцена. Обаче истинската сила им е в концертите. Записите не успяват да им хванат изцяло атмосферата, но на живо са някакви машини.

Link to comment
On 8/2/2022 at 11:13 PM, Huskarl said:

И така стигаме до преди близо година, когато Gibson решават, че Dean прекалено дълго им крадат моделите и завеждат дело срещу тях. Доколкото ми е известно Gibson нямат патент върху формата, така че не очаквах да спечелят съдебната битка, но ето на. И това е от чиста проба алчност, не друго. Само за справка - специално с V китари на Dean през годините са свирили изпълнители като Michael Schenker, Dave Mustaine, Kerry King и Michael Amott, а някои от тях продължават и до днес да ползват сигничър моделите си. Да не говорим, че сам по себе си дизайнът на Dean е сравнително по-различен от този на Gibson.

 

Тук не става въпрос за патент, а за търговска марка. Не, че има чак такова значение, но патентът има давност 25-30 години.

 

Всъщност Gibson имат търговската марка върху Flying V и Explorer-а от 97-а още. Все пак Gibson обявиха фалит през 2018 и новото CEO прецени, че компанията трябва да си върне идентичността и да си отстоява моделите. Да, донякъде е алчно, но в крайна сметка те създадоха тези модели, а пазарът се сви изключително много последните 10-15 години.

 

Иначе случаят наистина е леко странен, ако се проследи историята. Но в крайна сметка, Dean можеха да се опитат да регистрират търговската марка още 77-а, но не го направиха, защото техните модели са копие на тези на Gibson. В същото време и Gibson спаха доста време и подобно решение би отворило доста опасен прецедент. В крайна сметка ще има обжалване, но дори и да не мине, Dean просто трябва да модифицират моделите си и няма да имат проблеми. Всъщност, можеше да е доста по-кофти за тях, ако трябваше да плащат на Gibson за тези 50 години, които използваха моделите им. :D 
 

Link to comment

Хм, не съм сигурен за това с марката. Те имат регистрирана марка, но доколкото знам тя не се отнася до самата форма на китарата, а върху главата. Или ако е нещо свързано с тялото, по-скоро ще е върху дизайна. А по този показател между Dean и Gibson има сериозни разлики. Пък и по принцип правилото е като погледнеш китарата, да можеш да кажеш на коя марка е. Няма шанс да сбъркаш Gibson с Dean и обратното. Освен V формата на тялото, всичко друго е различно. Ама абсолютно всичко - като почнеш от външния вид, минеш през дървото, формата на грифа, че даже и скалата. С такъв аргумент Gibson преди време са водили дела срещу Ibanez и ESP, които реално започват като създатели на реплики. Там е имало резон. Виждам съл Ibanez китари от онзи период и действително всичко е едно към едно, даже шрифта на логото на марката е същото като на Gibson.

 

Преди няколко години обаче Gibson се опитаха да погнат PRS. Пак беше свързано с някакво копиране, но вече не помня какво беше. Там обаче удариха на камък и загубиха делото. Това срещу Dean e същото, затова всички очакваха, че Gibson пак ще загубят. Само че в случая най-вероятно Dean са си издънили защитата. Компанията е в трагично състояние в последно време. Наскоро даже стана сериозен скандал със CEO-то им, който се оттегли. Отделно те правеха много пари с китарите на Dimebag, но Dimebag Estate съобщиха преди време, че прекратяват партньорството си с Dean, така че компанията предстои да загуби огромна част от пазара си. Сега ако наистина ги заковат и с V и Explorer формите, реално почти нищо не им остава.

 

Иначе пазарът не се е свил, просто Gibson не могат да се приспособят към него. Китарите им не са мръднали от 70-те. Цените им скачат, а качеството спада. Масово хората се оплакват от козметични проблеми, а това са китари за по 3000 долара, произведени в Щатите. Неприемливи са такива неща. Това, което ми харесва е, че започнаха да развиват Epiphone, които вдигната нивото много сериозно. Но компанията майка страда. За разлика от Gibson, Fender се справят супер. Ibanez и ESP също нямат проблеми. Даже Jackson, дето го бяха закършили, и те що-годе се оправят. Да не говорим и за навлизането на нови марки като Solar и Chapman, чиито продажби постоянно се покачват и даже им е трудно да смогнат с производството (което пък създава други проблеми). Та да, пазарът си е там, просто Gibson са зле.

Link to comment

Съдейки по информацията на сайта им, имат търговската марка и за формите на Flying V, Explorer и SG в Америка. За експерт разликите са явни, но не е толкова налудничаво, че лаик би объркал моделите на Dean и Gibson.

Link to comment

https://www.magentamusik.de/woa-harder-faster-stage-live

 

Стрийм на живо от Wacken. Arch Enemy преподават в момента. В 11 и половина почват Powerwolf. Размазвация!

 

Edit: Велики Powerwolf!!! Велик Wacken!!! Сега остана Lordi да закрият фестивала. Тях ще ги пропусна, понеже им знам само една песен, но със сигурност ще е грандиозен финал.

 

Като цяло в последните години и Wacken, и Hellfest се превърнаха в нещо като WrestleMania уикенда, особено с тези стриймове на живо. Wacken даже си беше цяло шоу с водещи и интервюта между сетовете на бандите. И това цяла седмица, въпреки че Hellfest беше няколко пъти по-мащабен. Но пък на Wacken на стрийма аудиото беше много по-добро.

 

Доволен съм. Днес успях да гледам и Arch Enemy, и Powerwolf, че и Hämatom преди тях, нищо че не съм им кой знае какъв фен. Изтървах Orden Ogan и As I Lay Dying за съжаление, надявам се да им качат запис. Предните дни гледах Epica, Kampfar, Lacuna Coil, The Halo Effect, Amon Amarth, Behemoth, At The Gates, Rotting Christ и Slipknot. А това е само малка част от групите, които участваха. Жестоко беше!

 

Обявиха и някои от участниците следващата година. Iron Maiden, Megadeth, Dropkick Monkeys, Ensiferum, Jinjer, Pentagram, че даже и някои неметъл имена като Wardruna и Two Steps To Hell (ще е мега брутално като изкарат целия оркестър). Най-вероятно, както винаги, ще разпродадат билетите десет минути след като ги пуснат в продажба.

Edited by Huskarl
  • Wank 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...