Jump to content

Formula 1


tker 17-0

Recommended Posts

1 hour ago, itzo1994 said:

Здравейте, маняци! Ицо имаше честта да посети това гран при състезание и няма търпение да сподели с Вас своето преживяване!

 

Тъй като кацнахме в Доха в петък вечерта, нямахме време да посетим която и да е от сесиите в този ден. Това всъщност не беше чак такъв проблем, защото стигането до пистата отнема поне половин час, а от пистата до трибуните - още толкова. Та спринт квалификацията не ми дреме, че сме я изпуснали, кратка беше. :D 

 

В събота отидохме за спринта, квалито и спринта на Ф2. Въпреки, че по това време в Катар е 20+ градуса и няма облаци, то вятърът беше страшен и си усещаше малко хладно, особено по време на последните обиколки за вечерта. Ф1 спринта беше окей, нямаше супер много драма, даже много хора не усетиха, че Ландо пусна Оскар на финала, нищо, че има огромни екрани и коментар на английски и арабски. Тук съм склонен да се съглася с Нешев, че пистата е ужасна за състезания. Просто модерните Ф1 коли са ОГРОМНИ ЧУЕК, а и имаше само една DRS зона. След спринта дойде и още един минус - храната. И по-скоро гигантските опашки, които се виеха, за да си вземат хората я бургер, я пица, я някой хот-дог. Стояхме 2 часа на опашка за пици, като така и не дочакахме, защото почна Ф1 квалито, сиреч изпуснахме спринта на Ф2. :D Много хора хейтиха, включително ветерани, които разправяха, че това им е третото състезание за годината и т.н. Та в Катар няма опасност гларус да ви изяде пицата, щото пица просто няма.

 

Квалификацията беше готина, защото бяхме точно срещу боксовете на Мерцедес и Ферари и гледахме как правят питстопове, настройват колите си, абе имаш нещо като behind the scenes гледка, която не показват (толкова често) по телевизията. Скочихме веднага да се прибираме, имаше организиран транспорт с автобуси до метро станцията на емблематичния Lusail stadium. Лошото беше, че не можеш ей така да изпратиш няколко хиляди човека и доста чакахме стоейки прави на опашка. До този момент експириънса ни беше стоене в опашка 80%, състезания 20%. :( 

 

В неделя вече си бяхме научили урока и отидохме мега рано, поне час и нещо преди старта на Ф2. Малко преди него е имало състезание от арабската Порше купа и там шейховете бяха потрошили една предпазна бариера, та стартът на Ф1 Академията (шофьорките) беше отменен, а Ф2 се забави с 10-15 минути, докато оправят инфраструктурата. За старта на Ф2 се бяхме преместили възможно най-близко до първия завой с надеждата да видим екшън, но пък манячетата успяха да минат чисто. :D Драмата дойде после, имаше завъртания, наказания, въобще яка прелюдия към това, което ни очакваше за Ф1. Пол Арон от Естония спечели, което прати единиците естонски фенове пред нас в екстаз. За съжаление на подиума нямаха шампанско, дори газирана вода не им дадоха да попръскат, защото беше залез слънце и време за молитва и трябва да си уважаваме домакините.

 

Като казах молитва, във фензоната освен будки за храна, имаше 10 стаи за молитви, 5 мъжки тоалетни, 2 женски и няколко магазина за merch. Можете да си представите колко объркващо беше да подминаваш няколко опашки и тази за тоалетна да е най-късата. Мъжката поне, защото приятелката ми чакаше 20 минути и една тъпа американка ѝ каза, че се била предредила. Възможно и да е била права, оная беше всевиждащ 2-метров кон треснат с лопата и ... отплеснах се.

 

Дойде време за МЕЙН ЕВЕНТА НА ВЕЧЕРТА, ГРАН ПРИ НА КАТАР С ПАРТНЬОРСТВОТО НА QATAR AIRWAYS!

Колите се нареждаха на стартовата решетка около 10 минути, и звукът беше страхотен. :D За щастие се бяхме запасили с тапи за уши, защото иначе щяхме да оглушеем още на десетата минута в събота. Да, болидите не са V10, но звукът пак е мощен и натоварва. Уви, нямаше grid walk с Мартин Бръндъл. Самото състезание сте го коментирали, няма нужда да повтарям излишно някои неща. Ще споделя само най-важното: болидът на Люис хвърляше много искри още от началото на старт-финалната права, явно гумата е спадала много плавно, защото реално си беше навъртял почти две обиколки след удара в огледалото. Сайнц също го видяхме, че има проблеми, много преди коментаторите на пистата да го споменат или да го покажат камерите. Всички около нас искаха safety car веднага като това стана, за пореден път "гениално" решение на ФИА да направи последния рунд интересен. Когато Ландо получи наказанието си, всички аплодираха. Браво, ФИА, още веднъж. :D Малко лицемерно, но после като започна да изпреварва, особено пред нас, се кефихме и му пляскахме. Не останахме да гледаме подиумната церемония, искахме да се приберем бързо и успяхме.

 

Екстра работи: merch-ът е твърде скъп. Преди 3 години гледах в Истанбул и една шапка на Ферари беше ~120 лева. Сега цените са двойни. Тениските, барабар с малоумните спонсори, вървяха от поне 350 лева и нагоре. Ако искате мърч, купувайте си го онлайн, същия е, ще има прИмоции. Между състезанията има огромни дупки от 1 до 2 часа, в които те развеселяват с куизове, fancam и интервюта на пилотите.

Феновете: седяхме до едни германци с тениски на мерцедес, които бяха много печени. С жената бяхме взели едно българско знаме и момчетата питаха откъде сме, срамота, че не знаят как сме ги ебали 94-та. :D Но си лафихме малко и бяха свестни, пазеха ни местата от едни "объркани" арабчета. Мисля, че не ни снимаха за двата дни, в които развявахме знамето, но преди основното състезание на Ф1 показаха една група от 7-8 българи с три големи знамена, което беше яко. Имаше много аржентинци, които викаха за Колапинто, уви не достатъчно. Ааа, до германците имаше японци, и те със знаме. Липсваха ни едни италианци и можеше да си поговорим за световна история. :) Гледайки облеклото на хората, 25% бяха за Ферари, 20% за макларън, 20% за мерцедес, 20% за Ред Бул. Останалите бяха за други отбори или обичаха чаршафи.

 

Като цяло съм много доволен, парите, които дадох, бяха минимални в сравнение с екскурзия до Монца, Баку или Абу Даби, а местата ни бяха на главната трибуна, не на някой тъп завой в средата на нищото. Това, че пистата не предразполага за изпреварвания, беше компенсирано от решенията на FIA и имаше какво да гледаме реално, хич не скучахме. Давам 4 от 5 звезди. :beer:

 

Топ коментар, евала. Организирано ли ходихте и колко излезе горе долу?

Явно организацията на арабите не е била топ, но си личи колко си се накефил, браво.

 

Link to comment
8 minutes ago, OyeaH said:

Топ коментар, евала. Организирано ли ходихте и колко излезе горе долу?

Явно организацията на арабите не е била топ, но си личи колко си се накефил, браво.

Всичко сме си го бууквали сами. Един билет за главната трибуна за три дни беше €540, полет с катарските авиолинии €590, хотел за 4 нощувки за двама - €360. Другите разходи и впечатления от Доха ще ги опиша в тази тема скоро. :)  В сравнение с Баку, нещата излизат наполовина (наистина там дерат кожите, ама то заради руските туристи).

Иначе организацията им не беше топ, но не беше и зле. Навсякъде имаше стюарди да те упътят, проверките на багаж и билети бяха супер бързи, в неделята си поръчахме храна предварително през един апп и беше готова за 20 минути.

  • Thanks 2
Link to comment
13 hours ago, itzo1994 said:

Всичко сме си го бууквали сами. Един билет за главната трибуна за три дни беше €540, полет с катарските авиолинии €590, хотел за 4 нощувки за двама - €360. Другите разходи и впечатления от Доха ще ги опиша в тази тема скоро. :)  В сравнение с Баку, нещата излизат наполовина (наистина там дерат кожите, ама то заради руските туристи).

Иначе организацията им не беше топ, но не беше и зле. Навсякъде имаше стюарди да те упътят, проверките на багаж и билети бяха супер бързи, в неделята си поръчахме храна предварително през един апп и беше готова за 20 минути.

 

Пак си е доста скъпо удоволствие. Едно 4-5к лева сигурно сте пръснали. Не си заслужава според мен. :)

Quote

КУР ЗА СМАРКОВЕТЕ!

 

Quote

DELETE! DELETE! DELETEEAAA!

 

Link to comment
13 hours ago, itzo1994 said:

Всичко сме си го бууквали сами. Един билет за главната трибуна за три дни беше €540, полет с катарските авиолинии €590, хотел за 4 нощувки за двама - €360. Другите разходи и впечатления от Доха ще ги опиша в тази тема скоро. :)  В сравнение с Баку, нещата излизат наполовина (наистина там дерат кожите, ама то заради руските туристи).

Иначе организацията им не беше топ, но не беше и зле. Навсякъде имаше стюарди да те упътят, проверките на багаж и билети бяха супер бързи, в неделята си поръчахме храна предварително през един апп и беше готова за 20 минути.

А имаш ли информация посещение на кое ГП би излязло най-евтино ? Едно време ходеха много нашенци в Турция, ама сега няма състезание при съседите. Ще водя жената скоро на дестинация избрана от нея и след това ще връща услугата или на F1 или в Дортмунд на Сигнал Идуна Парк. По принцип си мислех за Унгария, но не съм правил задълбочено проучване.

Edited by Monteso

 

MAKE AMERICA GREAT AGAIN !!!

FUCK LGBT AND LIBERALS!

Link to comment
3 minutes ago, Monteso said:

А имаш ли информация посещение на кое ГП би излязло най-евтино ? Едно време ходеха много нашенци в Турция, ама сега няма състезание при съседите. Ще водя жената скоро на дестинация избрана от нея и след това ще връща услугата или на F1 или в Дортмунд на Сигнал Идуна Парк. По принцип си мислех за Унгария, но не съм правил задълбочено проучване.

 

В Унгария е най-евтиното съзтезание от целия календар. 

Quote

КУР ЗА СМАРКОВЕТЕ!

 

Quote

DELETE! DELETE! DELETEEAAA!

 

Link to comment
5 hours ago, Monteso said:

А имаш ли информация посещение на кое ГП би излязло най-евтино ? Едно време ходеха много нашенци в Турция, ама сега няма състезание при съседите. Ще водя жената скоро на дестинация избрана от нея и след това ще връща услугата или на F1 или в Дортмунд на Сигнал Идуна Парк. По принцип си мислех за Унгария, но не съм правил задълбочено проучване.

Отваряш https://tickets.formula1.com/en и си търсиш. Много зависи какво искаш да ти е преживяването, защото има билети за около 150-200 евро в general admission (демек на ливадата и стискаш палци да си запазиш място с гледка) има и по 2500 евро за главна трибуна. Унгария и Испания са по-достъпните, но и двете писти са известни с това, че не доставят особено забавни състезания.

В Турция ходих през 2021 г., когато извънредно я добавиха в календара заради короната. Билетите бяха много евтини, мисля, че за 100 евро бях на 9/10 завой. Само че тогава плющеше дъжд и ми беше много мизерно. :( И да, всички наоколо бяха от Хасково или Кърджали. :D 

Според мен е най-добре да се отиде на писта, на която се провежда поне едно измежду Ф2/Ф3/спринт, за да е по-пълен уикенда.

Link to comment

Зандвоорт ще отпадне от календара след сезон 2026.

 

Артур Леклер ще участва в първата тренировка в Абу Даби, част от програмата за развиване на млади пилоти, и ще кара рамо до рамо с брат си.

 

Все по-силно се спекулира, че Чеко наистина ще е аут от Ред Бул след края на сезона. Ако това се случи, ще изберат между Лоусън и Цунода за партньор на Макс, а Исак Хаджар, който е в битката за титлата във Формула 2 този сезон, ще заеме освободилото се място във втория им отбор. 

 

Edited by neshev
Link to comment

Добра вражда се оформя между Макс и Ръсел. 

 

Наказанието на Макс беше абсурдно, но не мисля, че Ръсел може да бъде винен, че е лобирал пред стюардите. Ако ФИА толкова лесно могат да бъдат повлияни, да закриват цирка. В същото време, Макс доста често е бил привикван при стюардите, като това е първият пилот, срещу когото се изказва толкова негативно, тъй че Ръсел явно е украсил ситуацията. Но все пак, да заплашваш Ръсел, че ще се блъснеш в него и ще му разбиеш главата, е леко изгустяло. Тъй ще разбирам Джордж, че няма да търпи такова отношение. 

 

Спортът има нужда от истински вражди, дано Мерцедес се стегнат и да могат да пренесат враждата и на пистата. :beer:

 

Edited by neshev
Link to comment

Ръсел мяза на педалче и има много такава муцуна дразнеща - с кеф да му праснеш един юмрук. Напълно го разбирам Макс.

☝️30.08.2020 - 07.04.2024☝️

Link to comment
imperator-terim
5 hours ago, neshev said:

Добра вражда се оформя между Макс и Ръсел. 

 

Наказанието на Макс беше абсурдно, но не мисля, че Ръсел може да бъде винен, че е лобирал пред стюардите. Ако ФИА толкова лесно могат да бъдат повлияни, да закриват цирка. В същото време, Макс доста често е бил привикван при стюардите, като това е първият пилот, срещу когото се изказва толкова негативно, тъй че Ръсел явно е украсил ситуацията. Но все пак, да заплашваш Ръсел, че ще се блъснеш в него и ще му разбиеш главата, е леко изгустяло. Тъй ще разбирам Джордж, че няма да търпи такова отношение. 

 

Спортът има нужда от истински вражди, дано Мерцедес се стегнат и да могат да пренесат враждата и на пистата. :beer:

 

Като цяло на Ръсел версията ми звучи доста скалъпена.. Макс му бил казал, че бил готов да го пусне и да не се състезава с него. За всеки друг пилот мога да повярвам да го каже тва, ама точно Макс.. come on. Гледах му интервютата на Ръсел, говори така сякаш го е репетирал сутринта в огледалото всичкото дето го казва. 

Link to comment

Ето това вече ми звучи като класически Макс :rofl:

IMG_1254.thumb.jpeg.3478c1d24eab8d02348ce465962a1107.jpeg

 

Като цяло Ръсел е прав за поведението на Макс. Верстапен наистина превърта когато нещата не са под негов контрол. От друга страна, за да се ядоса толкова много в тази ситуация, при решен шампионат, очевидно Ръсел го е провокирал жестоко по време на разговора им със стюардите. Добър фюд :beer:

 

MAKE AMERICA GREAT AGAIN !!!

FUCK LGBT AND LIBERALS!

Link to comment

Дано да е момче, че да имаме шанса да видим и трето поколение Верстапен на пистата :beer:

 

MAKE AMERICA GREAT AGAIN !!!

FUCK LGBT AND LIBERALS!

Link to comment

Верстапен вече няма какво да губи, надявам се да реши да прецака и без това гадния РБ20 и да го удари право в шибаняка Ръсел и да го потроши на пистата. Ще бъде епично :D

 

☝️30.08.2020 - 07.04.2024☝️

Link to comment

Габриел Бортолето е новият шампион във Формула 2. :beer: Така той се присъединява към елитния клуб на пилоти, които печелят Ф3 и Ф2 като новобранци, съставен от Леклер, Ръсел, Пиастри и сега, Бортолето. 

 

Edited by neshev
Link to comment

Браво на Макс че го начука на Мкларън, браво и на Леклерк за уникалното каране, но засега изглежда че и това няма да стигне на Ферари да спечели титлата. Жалко. Кур за оранжевите.

☝️30.08.2020 - 07.04.2024☝️

Link to comment

Приятен за наблюдаване финал на сезона. Пак Макс направи състезанието интересно. Тоя човек е феномен. Винаги носи всичко най-интересно. Ако не беше добрия му старт и оптимистичното изпреварване срещу Пиастри, Маклараните щяха да си вземат лесна двойна победа, а Шарл нямаше да прогресира толкова бързо до челните позиции.

 

За мен обобщението на сезона е следното. Макларън доминираха през 2/3 от сезона, но неопитността на пилотите им, и няколко дебилни решения от отговорните лица в бокса ги лишиха от шанса да се борят за титлата при пилотите днес.
 

Ред бул доминираха тотално през първите 6 старта.  Макс успя да натрупа достатъчна преднина в класирането, която съхрани взимайки абсолютния максимум от всяко състезание до края на сезона. В Бразилия доказа на абсолютно всички, че все още е най-добрия пилот в света. Представянето на Чеко показа, че не само Макларън, а и Ферари имаха по-добър болид от РБ през голяма част от годината. 

 

Очаквам с нетърпение да излезе пълния списък с пилотите за следващия сезон. Все още има твърде много въпросителни относно титулярните места в някои от отборите, особено в Ред Бул. За мен Ферари избързаха и взеха грешното решение замествайки Карлос с Люис. 
 

Фаворит за титлата догодина според мен е Ландо Норис, а при отборите отново Макларън. Надявам се Ред Бул да успеят да предоставят на Макс достатъчно добър болид, за да гледаме борба за титлата при пилотите и през следващия сезон. Ако Макларън доминират от първото до последното състезание, така както доминираха от 7 кръг до края на шампионата, дори и да не спрат да грешат, никой няма да може да им се противопостави. А аз очаквам предимството им в техническо отношение дори да се увеличи.

Edited by Monteso
  • Upvote 2

 

MAKE AMERICA GREAT AGAIN !!!

FUCK LGBT AND LIBERALS!

Link to comment

Като се има предвид, къде бяха Макларън в началото на 2022-а, тази титла е цяло чудо. Ферари също обръщат тенденцията и, въпреки че все още имат Ферари моменти, влизат в доста силна позиция за следващия сезон.

 

Доста доволен сезон. Започва да се забелязва това изравнява на силите, за което се надяваха всички, тъй че следващата година всички ще излязат на макс, преди огромната неяснота около новите регулации. Ред Бул изглеждат силно компрометирани и скандалите в отбора започват да дават отражение. Както се вижда, все още могат да вадят конкурентен болид, но е изключително капризен и често не уцелват нужните настройки. Макларън бяха доста силни, когато работеше трика с крилото, но оттогава не са толкова доминанти и Ферари ги догони. И вече, както всяка година, се очаква, че Мерцедес най-накрая ще разгадаят мистерията, защото в момента са силни само в студени условия.

 

Хамилтън го третират сякаш напуска Формулата. Малко смешно ми идва. :D Странен сезон за него, защото Джордж го размаза в квалификациите, но в състезанията, Люис му е конкурентен. Има някакъв резон, че го ползват за опитно зайче, а и вече му липсва мотивацията, когато не може да се бори за титлата, но това е донякъде. Ще е интересно срещу Шарл как ще задържи, но няма да се изненадам, ако е сходна на ситуацията с Фетел във Ферари. 

 

Леко е тъпа ситуацията със Сайнц. Не конкретно, че напуска Ферари, а това че отива при опашкарите при Уилямс. Но, както се вижда, пазарът на пилоти е динамичен и, ако успее да бие комфортно Албон, има шанс да ъпгрейдне мястото си. 

 

Ландо направи доста силен сезон, но той и отборът му не бяха готови да се бият с Макс. Личи си, че откакто загуби титлата при пилотите, Ландо отново си върна усмивката. Догодина ще има шанс и може би този сезон му беше нужен за да мине на следващото ниво. Пиастри имаше силни моменти този сезон, но на някои писти беше напълно анонимен и все още допуска грешки, които могат да се отдадат на липсата на опит. Догодина ще трябва да влезе силно, иначе ще го делегират до втори пилот бързо-бързо.

 

Докато не видя Перес уволнен, няма да го повярвам, но вече нещата са доста напечени за него. Проблемът за Ред Бул е, че нямат изграден пилот, който да го замести, а понеже искат да пазят Макс щастлив на всяка цена, нямат опцията да викнат пилот с амбиции до него. Нито Лоусън, нито Юки са на нужното ниво и усещам, че няма да изкласят другата година в Ред Бул.

 

Могат са отличат Гасли, Хълк и Алонсо, които надскочиха каруците, които карат. Особено Алпин бяха плачевни в началото на сезона, но успяха да наваксат.

 

Edited by neshev
Link to comment
26 minutes ago, Monteso said:

Ако Макларън доминират от първото до последното състезание, така както доминираха от 7 кръг до края на шампионата


Да така доминираха, че Норис от първата си победа в Маями, до някъде Сингапур беше стопил на Макс само 8т. от пасива му.

 

Другата години всеки погледи ще са вперени във Ферари и Хам.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Няколко по-големи медии, сред които немското Sky Sports и французите от Canal+, са обявили, че Лиам Лоусън ще замени Серхио Перез в Ред Бул. Това се случва на фона на подаръка на Перез към служителите в Ред Бул (няколко хиляди бутилки текила), който изглежда е бил за довиждане.

Очаква се Хаджар да заеме мястото на Лоусън във VCARB.

Link to comment

Това толкова пъти го дъвкаха, че няма да повярвам че Перез си отлита докато не се случи. :D

Буквално цяла година всяка седмица има такъв слух.

Друг слух е че Ред Булл ще дължат има няма между 70 и 100 милиона на спонзори на Перез ако го бушонират.

☝️30.08.2020 - 07.04.2024☝️

Link to comment

Не знам, аз още не мога да го приема на сериозно Лоусън. Някак си в тоя тежък за отбора момент очаквах точно от Ред Бул да вземат доказано име, с което да работят не само за 25-та, но и за 26-та година. Ясно, че в Лиам е бъдещето, но при всички тежки промени, които предстоят на отбора с новата ера, новите болиди, раздялата с Хонда и Ейдриън Нюй и това, че видимо Макларън и Ферари ги изпревариха в развитието в края на сезона, един голобрад новак в отбора си е огромен риск. Дано да оправдае доверието, но аз по-скоро съм песимист. Наистина смятам, че трябваше да направят и невъзможното за да вземат Карлос след раздялата му с Ферари.

Edited by Monteso

 

MAKE AMERICA GREAT AGAIN !!!

FUCK LGBT AND LIBERALS!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...