Jump to content

Formula 1


tker 17-0

Recommended Posts

^ Вече е и официално потвърдено. Няма връщане назад за Rosberg. :D 

Също така Wehrlein е подписал със Sauber.

 

  • Upvote 3
Link to comment
  • 4 months later...

 

Quote

 

http://www.bbc.com/sport/motorsport/39972058

Nicky Hayden, шампионът в MotoGP през 2006г. и сложил край на победната серия на Valentino Rossi, е починал. Hayden беше пострадал след сблъсък с кола, докато е карал колело миналата седмица.

 

 

Иначе тази седмица е ГП на Монако, както и Инди 500. Fernando Alonso ще участва във второто, в квалификациите е завършил пети. Засега се справя много добре. На пресконференциите не пропуска да се заяде с Honda и мощните им двигатели. :D 

https://streamable.com/vrqpm

Link to comment

Има прогрес при Ferrari спрямо предния сезон. Bottas си личи, че не е на нивото на Hamilton ,и битката при конструкторите се очертава доста оспорвана. Следващото състезание GP на Канада е доста сходно като характеристика с Монако, така че очаквам увеличаване на аванса пред Mercedes.

 

Alonso се представяше доста добре в Indy 500, като дори водеше в един момент, преди двигателя му да откаже. Бившият пилот на BAR Honda Takuma Sato грабна победата.

  • Upvote 3
Link to comment

Indy 500 беше супер интересно състезание. Dixon имаше зрелищна катастрофа, Alonso отпадна заради двигател (преследва го кошмара от F1), легендата Max Chilton имаше реален шанс да спечели, а накрая Castroneves и Sato се бореха дори в последната обиколка. Мисля, че Alonso показа много убедително, че не е сбъркал с отказването от Монако. Много ще се радвам, ако и други пилоти опитат трансфер, дори временен, в IndyCar. След 3 седмици пък са 24-те часа на Le Mans, където също участват редица бивши пилоти от Формулата.

 

Link to comment
  • 3 weeks later...

Тоя уикенд са 24-те часа на Льо Ман, мина вече една четвърт даже. Препоръчвам ви да го гледате, тук го дават по Eurosport. Има доста бивши пилоти от Ф1 - Kobayashi, Buemi, Davidson, Nakajima, Piquet Jr, Vergne, Petrov, Barrichello, Chandhok, Fisichella... От IndyCar видях Dixon и Tony Kanaan. Най-култов обаче е Fabien Barthez (да, вратаря) с второто си участие, който кара за собствения си отбор в LMP2 класа, и се справя доста добре.

Link to comment

Едно от най-интересните състезания в последните няколко години. Много драма, изпреварвания, появи на сейфти кар, наказания и битка до последната секунда буквално. Ако от двайсетината състезания на сезон, има 13-15 такива, а не 3-5, то Ф1 би била много по-интересна и би привлякла фенове. Отделно беше готино как Хам и Фетел изпуснаха победата по различни причини, като ако бяха отпаднали след удъра помежду им, щеше да е още по-добре :D. Иначе след рестарта, ако Ботас беше атакувал Окон по-смело и доста по-рано, щеше да има поне 7-8 повече обиколки на чиста писта и можеше да спечели състезание, което започна на 1+ обиколка от лидерите.

Link to comment
thuglife7777

Обаче Хамилтън иска леко тактично да направи Фетел heel. Играе го face Хамчо :D.  И Чарли и той като част от authority бута един и си затваря очите за друг, при жълт флаг с 300км+ се хвърчи :D

Link to comment

Трябва да започнат да гледат по по-различен начин на brake testing-а. Не може safety car-a да е на цяла права пред теб и ти умишлено да бавиш 20 коли зад теб излизайки от завой. На старта ясно си пролича, че Валтери Ботас нямаше никакво намерение да се бори за предна позиция, а целта му бе по-скоро да забави фераритата и по-специално Фетел. За Строл не знам какво да кажа, тоя човек трябва да почне да си гледа огледалата. При последния рестарт Рикардо си го мина като малка гара, а що за малоумник трябва да си, че да се дадеш без бой 100 метра преди финала на правата? Имаш право на една маневра за защита на позицията, щеше да е напълно достатъчна за да задържи втората позиция.

  • Upvote 2
Link to comment

Яд ме е че отново проблем с колата попречи на Маса за подиум, а дори и победа... :(

п.с. Хамилтън трябваше да бъде наказан...

Edited by Berbatov
Link to comment

Типична за Европа и западния свят картинка. Циганина нарушава правилата, но белият го отнася.

 

 

Link to comment
  • 3 weeks later...

Който се мисли за карък нека изгледа последните 4 обиколки на Ферари през днешното състезание на Силвърстоун. Изпускат питомното по средата на сезона. Мерцедесите нямат никакви проблеми, освен типичните със софт гумите след 30 обиколки, а същите тези гуми се пукат и на двата болида на Ферари в рамките на няколко обиколки. Само преди година, същите тези гуми прецакаха Фетел отново в последните обиколки. Инженерите в Мерцедес са с класи над тия в любимия отбор, което ще им спечели и титлата, ако италианците не се вземат в ръце още на Хунгароринг.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Огромен респект за мениджмънтът на Мерцедес за начина, по който проведоха днешното състезание. Пуснаха Хамилтън напред, но след като не успя да пребори фераритата, върна позицията на Ботас. Браво и на Въглена в ситуацията. Изключително ми е противен, но в случая постъпи много мъжки и показа, че няколко точки, не са по-ценни от достойната постъпка. На другият полюс за пореден път бяха Ферари и грозните им сметки, които за втори път прецакаха Кими, защото прехвалената им звезда не може да го бие сам. Ако ще и 10 титли да спечели, пак няма как да доближи големите в спорта. Знам, че е въпрос на лични предпочитания. но аз винаги ще предпочитам моделът на Мерцедес, където пилотите се борят равнопоставено и има битка, пред предизвестеното бутане и дребни сметки на Ферари. 

Link to comment
MainEventer

Хамилтън отдавна се е опорочил с предишните си действия и това пи ар изпълнение днес няма да промени отношението на никого към него. Всеки знае, че тези точки няма да му трябват в края на сезона. 

 

Истинската звезда днес беше:

 

skysports-fernando-alonso-f1-mclaren_4061879.jpg

Link to comment

Той Фернандо Алонсо няма нужда да се споменава, тъй като е най-добрият пилот във Ф1 в момента, а и от доста време насам. Да хванеш 6-то място, с този Макларън, е като победа. Много жалко, че вероятно игрите на Фетел и Въглена ще го държат далеч от водещите отбори и догодина, а при настоящото положение на двигателите и задвижващите системи на Хонда, не виждам смисъл да се мъчи, като не е като да е беден за пари. По-добре, ако няма как да кара в топ отбор през 2018, да се пробва в Индикар примерно. 

 

Иначе аз не защитавам Въглена, който е доста гнусен и противен тип и като фен на Алонсо, още от 2007 ми е черен с простотиите си. Да не говорим за отношенията му с Розберг, които за мен отказаха Нико от това да работи в подобна атмосфера, след като взе титлата. Истината е обаче, че ПР или отборно решение, днес постъпи нетипично коректно за него. А и колкото и да не го харесвам е класи над Фетел като пилот според мен. Германецът не съм убеден, че превъзхожда Рикиардо ,наглия Верстапен, а защо не и Кими, когато последният е мотивиран. А тактиките на Ферари с разделение на пилот 1 и пилот 2, винаги са ме дразнели, защото когато те са силни и доминират, конкуренция няма, тъй като те не поставят пилотите си, в позиция да се състезават, под предлог, че всичко е за "благото на отбора". Личеше си че на Кими не му е приятно и аз лично нямам идея защо търпи, при положение, че вече е в края на кариерата си и не е като да му трябват спешно парите от допълнителна една година, в която да кара без удоволствие, бидейки пилот 2.

Link to comment

Моделът на Мерцедес за "равнопоставени" пилоти (до миналата година поне) работеше, защото всички яростно подкрепяха Rosberg, а той пак намираше как да си съсипе състезанията или Lewis просто беше по-добър от него. Затова ти изглеждат равни. ;) 

Kimi и Vettel за мен имат доста сходни умения, абсурдно е обаче да сравняваш Vettel с Verstappen примерно. Най-добрите на решетката в момента са Alonso, Hamilton, Vettel и Raikkonnen. Вече във Ферари как си редят стратегията си е тяхна работа. Понякога сработва отлично както в Унгария, понякога провалят Kimi, понякога Sebastian, понякога и двамата. Ако сега бяха дали на финландеца победата, Vettel щеше да е със 7 точки по-малко! Това не е малко, не е като разликата между трето и четвърто място. :) 

  • Upvote 3
Link to comment
MainEventer
38 minutes ago, itzo1994 said:

Най-добрите на решетката в момента са Alonso, Hamilton, Vettel и Raikkonnen. 

Дани Рикиардо не е по-слаб в момента от никой от четиримата. Изключително добро владеене на автомобила и почти не прави грешки. Добър е във всеки един аспект от състезанието.

Link to comment

Първо искам да изкажа съгласие, че Рикиардо е много силен пилот и в моята лична класация е трети в момента, след Алонсо и Хамилтън. Много е бърз и има усет в директните битки, без да е безразсъден като Макс например.

 

Вече по другите теми. Не смятам че Ферари е трябвало да "дават" победата на Кими. Напротив, трябваше да ги оставят да се състезават, в рамките на допустимото, естествено без да се удрят. Идеята с "даването" на победи, характерна за италианците и за Ред Бул в периодите им на доминация, намалява интересът към спорта и отблъсква редовия фен, защото това е точно обратното на състезание. Дори когато казваха по радиото на Маса "Фернандо е по-бърз от теб", пак бях против, въпреки че исках Алонсо да печели. Същото беше и в периода 2011-2013 в Ред Бул. Като цяло концепцията с пилот 1 и 2 не ми допада, защото това не е колоездене, където отборът има един лидер и всички други карат за него.

 

По темата, дали Розберг е фаворизиран и като цяло динамиката в Мерцедес. Първо, много хора забравят, че Нико беше в отбора от 2010 и заедно с Шумахер и Рос Браун е участвал под някаква форма в изграждането на отбора, след закупуването на Brawn GP от Мерцедес. Това няма как да не е донесо една благодарност към него, в периода, в който почнаха да печелят. Освен това, Хам е доста конфликтен и доста пъти се обърна срещу отбора в медиите, ако тези неща изобщо имаха значение. За мен обаче Нико в никакъв случай не е бил фаворизиран. Реално той имаше две ключови отпадания, включително и в последното състезание, в края на сезон 2014, които му костваха титлата. През 2015, също проблемите бяха повече в неговата част на гаража. За това не се говори много, но когато беше обърната ситуацията през 2016, се почнаха конспирации и обвинения от Хам и феновете му. Ако искаха Розберг да доминира, можеха да му пуснат пилот 2 (примерно Маса, Уебър......) за съотборник и щеше вече да има 3 световни титли и по 13-14 победи на сезон, с онази кола на Мерцовете. Вместо това, те оставиха пилотите си да се състезават, дори след удара в Испания миналата година. Отказването на Нико пък, без да имам доказателства разбира се, според мен се дължи на лошите му отношения с Люис и отровената атмосфера в гаража. Ако отборът го фаворизираше, дали би си тръгнал, вместо да вземе още титли?

 

Последно е мнението ми за Фетел. За мен той е най-големият overachiever като пилот в историята, на база успехи-талант. Има 4 световни титли, с шанс за още. Още в Ред Бул, с най-силната кола и изявен втори пилот в периода 2011-2013, едва не изпусна титлата през 2012, а през 2010, имаше нужда от грешка на Ферари в последното състезание, за да вземе титлата от Уебър и Алонсо, който караше доста по-бавното Ферари. Мисля, че всички помним скандалите с Уебър, съмненията че двамата не карат еднакви по сила и издържливост кола и коментарите на австралиеца, след една от победите му, как "не е зле за пилот номер 2". След това през 2014, дойде Рикиардо, като пълен новак в отбора и буквално измете пода с него, печелейки две победи и показвайки, какво може германецът в равнопоставени условия и без колата му да доминира. Впоследствие през миналата година, често беше надкарван от Кими, който е далече, най-вече като мотивация, от периодът си в Макларън и първия във Ферари. Дори през тази година, 2 от 4-те му победи са след "съвети" и "стратегия" от бокса (Монако и Унгария). Та за мен, той е по-слаб пилот от Алонсо, Люис и Рикиардо категорично, както беше по-слаб от Нико (който с Редбула от 2010-2013, също би имал 4 титли, както би имал и три с Мерцедес, ако не караше срещу Хам, докато не съм убеден, че Фетел би могъл да бие Люис с еднакви коли). Вече сред останалите бих го сложил в групичка със сегашния Кими и Верстапен, който има невероятен усет и скорост, но е прекалено арогантен и често прави глупости, поради това.

Link to comment

Трябва да си изключителен малоумник за инженер за да оставиш двата болида от своя отбор да се състезават един с друг на трасета като Хунгароринг и Монте Карло. Те затова са отбор, за да си помагат преди всичко, когато отбора се справи с другите, тогава може да си разчистват техните сметки. Ферари направиха необходимото, тъй като в крайна сметка постигнаха двойна победа, която е по-добре от 1-во и 5-то място например, на което Фетел щеше да свърши ако Кими не беше помогнал, а дори имаше възможност да отпаднат и двамата ако се бяха блъснали ако ги бяха оставили да се състезават. Също така, Фетел караше 65 обиколи с изкривено окачване в Унгария, това да държиш болида, който лети с 300 km/h в права линия при условие, че колата ти сама завива наляво си е чиста класа, тъй че не знам за какъв надценен пилот говорим, още повече да бъде сравняван с Ферстапен, който към момента не е нищо по-различно от Квят, една по-лека версия на Монтоя, мислят си че карат не болид ами танк. Другото, изключително трудно може да определите класата на един пилот, защото пилота винаги е лимитиран от колата. Измежду Кими, Фетел, Рикардо, Алонсо и Хамилтън моментално слагам Нико Хюлкенберг, който с тази средняшка кола успява да се набута в топ 10 и щеше да го направи отново, ако не бяха механиците в Унгария. Ако Рено вървят така много скоро ще развалят сметките на водещите отбори. 

  • Upvote 3
Link to comment
  • 4 weeks later...

Средна работа беше ГП на Белгия. Хамилтън и Фетел далеч пред другите, Рикардо със силно състезание, Перез с малоумно и доста рисково каране, Верстапен и Алонсо отпаднаха.

Нямам търпение Кубица да заеме мястото на Палмър и Рено да изкарат няколко точки, че Грожан и Магнусен с Хаас като нищо ще ги издухат до края на сезона.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Ако това малко копеле катастрофира и го ампутират, ще събера цялото BWC и ще го почерпя. Аз толкова безумен идиот втори не съм виждал, дори Монтоя на фона на този изглеждаше като 50 годишна лелка в Опел Корса.

  • Upvote 2
Link to comment

Мислех си, че по-голям противняк от нафукания мангал Хамилтън няма да видя във Ф1, но ето, че съм грешал. Само като се сетя, че едно време "врагът" на мойте хора беше Хакинен и беше удоволствие да го гледаш дори като си фен на Ферари. А сегашните... и на мен ми се реве.

Link to comment
1 hour ago, MJ23 said:

Ако това малко копеле катастрофира и го ампутират, ще събера цялото BWC и ще го почерпя. Аз толкова безумен идиот втори не съм виждал, дори Монтоя на фона на този изглеждаше като 50 годишна лелка в Опел Корса.

Остана ли с кво да черпиш :(

 

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...