Jump to content

Formula 1


tker 17-0

Recommended Posts

От известно време се чудех дали да направя подобна тема и най-накрая се реших. Тъй като до края на сезона има едва четири състезания, мисля че е по-добре да е обща тема, както за сезона, така и за други мнения и новини. Ще ми е интересно да видя има ли други фенове на Формулата, както и какво мислите за шампионата? Аз лично определено си върнах интереса покрай двубоя Розберг-Хамилтън и започнах да следя редовно състезанията след 2-3 години на нисък интерес. Може да напишете за кого от двамата сте в битката, кой е любимият ви пилот сега и като цяло, както и любим отбор, ако имате.

Link to comment

Формула 1 гледах още преди да започна да гледам футбол и баскетбол. Някъде около 98, когато съм бил на 5-6. Като всяко чаве бях за Ферари разбира се - Шумахер и Ървайн, освен тях се кефех на Бенетон. Тогава караха Хакинен, Дейвид Култард, Ралф Шумахер, Френцен, Фисикела и още кой ли не... Помня 99 че бях с наще на заведение, когато Шумахер си счупи крака на Силвърстоун и се разплаках. В последствие го замени Мика Сало мися се казваше, един финландец с много хубава жена :D В последствие вече дойдоха другите пилоти като Монтоя, който беше пълен психар, Баричело, Маса, Алонсо и т.н. Когато Ферари станаха доста по-слаби спрях да гледам формулата, само репортажи в ерата на доминация на Ред Бул. В момента вече дори и това не гледам, тук таме, да отворя новина и да прочета дали Розберг или Хамилтън е победил и Фераритата дали са 7 и 8, или 6 и 7, което е жалко за този велик отбор. С интерес бих гледал отново, но само ако Ферари са конкурентоспособни, защото в момента интрига има само между Розберг и Хамилтън.

Link to comment

И аз точно като MJ23 бях луд фен 1998-99 и естествено на Ферари. И аз хлипах за Шумахер на Силвърстоун 99-та, а също и за Ървайн в последното или предпоследното състезание тогава като изпусна титлата поради тъпотия май точно на Шумахер.

 

Пробвах да гледам и други подобни като КАРТ/Индикар, но онази ера и интерес никога няма да успея да си го върна. :) Даже вече години след въпросната "ера" ходих на живо да гледам като имаше в Турция едната година, ама и там ми беше толкова скучно, че чак на себе си се ядосвах задето си губя времето. Абе въобще малко като с кеча се получи и във Формула 1 за мен. Не е същото и няма как да бъде. Дали защото пилотите са някакви безлични, дали защото осраха правилата, дали защото моите хора от Ферари са бледа сянка на себе си...

  • Upvote 3
Link to comment
8 minutes ago, MJ23 said:

Формула 1 гледах още преди да започна да гледам футбол и баскетбол. Някъде около 98, когато съм бил на 5-6. Като всяко чаве бях за Ферари разбира се - Шумахер и Ървайн, освен тях се кефех на Бенетон. Тогава караха Хакинен, Дейвид Култард, Ралф Шумахер, Френцен, Фисикела и още кой ли не... Помня 99 че бях с наще на заведение, когато Шумахер си счупи крака на Силвърстоун и се разплаках. В последствие го замени Мика Сало мися се казваше, един финландец с много хубава жена :D В последствие вече дойдоха другите пилоти като Монтоя, който беше пълен психар, Баричело, Маса, Алонсо и т.н. Когато Ферари станаха доста по-слаби спрях да гледам формулата, само репортажи в ерата на доминация на Ред Бул. В момента вече дори и това не гледам, тук таме, да отворя новина и да прочета дали Розберг или Хамилтън е победил и Фераритата дали са 7 и 8, или 6 и 7, което е жалко за този велик отбор. С интерес бих гледал отново, но само ако Ферари са конкурентоспособни, защото в момента интрига има само между Розберг и Хамилтън.

Да обобщиме - след attitude ерата и формула 1 не става за нищо! :D
В интерес на истината моето увлечение по този спорт е много близко до разказаното от теб. От 2005-6-та когато спечелиха две-три поредни години Рено с Фернандо Алонсо, не съм гледал нито един сезон. Този обаче по някаква причина започнах да го следя от състезанието в Белгия където Хамилтън потегли последен, а завърши на подиума. 
Като цяло съм за Розберг, просто съм некъв отвратителен расист. 

  • Upvote 3

 

 

Link to comment

Както повечето тук вече са написали и аз бях запален по спорта още от малък покрай баща ми. Разликата е, че той беше марк на Хакинен и поради някаква причина мразеше Шумахер. Преди години не съм изпускал състезание. Много пъти съм ставал в 7-8 в неделя да следя някой старт от Азия или Австралия. Едва ли и някога ще забравя уникални моменти като титлата на Хамилтън в последния завой, сезонът, в който Brawn GP станаха шампиони, дори някои по-дребни неща, като един път когато стартираха само 6 болида в САЩ. За мой голям късмет имах възможността да присъствам на последното състезание в Турция. Целият уикенд си е едно уникално изживяване. Освен Формула 1, преди това имаше стартове на още 3-4 различни серии(GP2(по това време с българско участие), Porsche Cup и др.). Ако не се лъжа бях на тази трибуна, оградената с червено.

331111111111111.png

Спомням си по време на квалификацията или някоя от тренировките, Шумахер катастрофира на предния завой, и болида му (на носач), заедно с него преминаха точно пред трибуната. Спомням си и как на едно от състезанията на Порше, един просто не успя да спре, удари се в колата пред него и му падна фара. :D За самото състезание във Формула 1, на този завой назад в колоната ставаха доста изпреварвания. И не бих казал, че нямаше драма. През целия ден беше 40-градусова жега, докато започна състезанито. След това свиха облаци и дори, където бях аз, си ръмеше дъжд към края. Най-голямата драма стана няколко обиколко преди финала, когато Фетел и Уебър от първа и втора позиция се удариха:

 

 

В крайна сметка изненадващ победител бе Hamilton. След състезанието понеже бях реално екскурзия с автобус и веднага се тръгваше към София, успях само малко да се поразходя по старт-финалната права. Успях да "задигна" едно от жълтите знамена, които развяват маршалите при инцидент :D (да не кажете ето българска работа, знамената си бяха оставени в кабината без надзор и просто всеки си се снимаше с тях, след което си взимаше за спомен :D реално в кабината след мен остана само една машина за вода, вече не знам дали някой си я е прибрал и нея :D). Взех си и малко чакъл в едно шише  :D Като цяло останах много доволен, и като пари не беше някакъв чудовищен разход. Ако някой иска, може да се разровя да намеря снимки.

 

Иначе, след като започна доминацията на Мерцедес, вече само резултатите следя. Много рядко се включвам на някое състезание на живо, ако разбера, че се случва нещо интересно.

Link to comment

След като стартирах темата е време и аз да споделя откога гледам, кои са ми любимите пилоти, мнение за сезона и т.н.

- Започнах да гледам в ерата на доминация на Ферари през може би 2001 година ще да е било. Като малко лапе бях за тях, но за разлика от сигурно 99% от хората, бях фен на Рубенс Барикело и много се дразнех че винаги беше в сянка и беше пилот номер 2. Постепенно с отборните си заповеди Ферари започнаха все повече да ме дразнят и оттогава насам се преориентирах и вече не подкрепям отбор, а пилот. Любимец ми беше, а и все още ми е Фернандо Алонсо. Човекът реално заслужаваше да има 4-5 световни титли и да е шампион с три отбора, но реално по една или друга причина не се получи. Още от ерата му в Рено ми харесваше борбеността и хъса му, както и фактът че победи може би по-силните Макларън 2005 и Ферари 2006, при това карани от Кими и Шумахер. Вече защо не стана в Макларън и Ферари е дълга тема. Дори в момента за мен той е на високо ниво, макар и да няма как да го покаже.

- В настоящата битка за титлата естествено подкрепям Нико по няколко причини. Първо, не понасям Хамилтън още от 2007 и 2008, когато в първия си сезон, в някаква степен беше част от гореизброените причини Алонсо да не спечели трета поредна световна титла, а във втория спечели титлата, благодарения на Тимо Глок в последния завой, което също беше гадно спрямо Маса. Второ, на практика аз много повече се олицетворявам с поведението на Розберг на и извън пистата, отколкото с това на Люис. Той може и да не е най-талантливият пилот, но е много отдаден, амбициран и е перфекционист в това което прави. Отделно този сезон е много силен и заслужава най-накрая да успее, защото не е ясно дали ще има друг шанс. Финалната причина да съм за Нико е, че за мен в огромна степен той е подценяван и успехите му са свързани само с малшанса на Хам, което не е коректно, защото след Алонсо и може би Люис, за мен именно Розберг е третият по-сила пилот и то близо до първите двама.

- Та в обобщение се надявам да видим нов световен шампион най-късно на Интерлагос и да не се стигне до обрат.

- П.С. Ясно е че Хам има стил на живот подобен на готвача (макар и в спорта да се в различни галактики като ниво), а и е въглен, които са още две причини да съм за NR6.

Link to comment
  • 1 month later...

Много трудно можеше последните състезания други болиди да се намесят между Мерцедесите, за да има някакъв шанс Хамилтън. Реално британецът загуби титлата заради изгърмелия двигател в Малайзия. Все пак честито на Розберг. Да отчетем и отказването от спорта на Маса и Бътън, които оставиха своите следи през годините.

Link to comment

Откакто дойде доминацията на Ред Бул, а после и на Мерцедес, Ф1 за мен стана все по-скучна. Разбира се за това нямат вина отборите - има ли са ресурси, използвали са ги (не знам някой да не се изкефи 2009-та на Brawn, например). В момента разликата между Merc и другите е огромна, единственият начин да ги стигне някой отбор, е да заебе сезона още през юни и да почне да се готви за следващия.

Проблемът е и в абсурдния мениджмънт на спорта. В Германия рейтингите са страхотни, а през 2017 нито Хокенхайм, нито Нюрбургринг ще са в календара. За сметка на това ще трябва да търпим още поне 1 година WELL DONE BAKU и Сочи. Правилата се променят, изпреварванията намаляват, няма рискове, няма нищо. Малко като кеча. :D

 

Краткото ми ревю за 2016:

+ Nico Rosberg. Най-накрая се добра до титлата, макар и не чак толкова убедително. Това обаче ще се забрави. Слагам го като + и защото не харесвам Hamilton.

+ Max Verstappen и Daniel Ricciardo. Max обра много критика заради лудото си каране, но в него има тонове талант, същото се отнася и за Ricciardo. Надявам се следващия сезон да са още по-сериозни опоненти за подиума.

+ Force India. Пичовете се добраха до 4-то място при конструкторите благодарение на по-малкото си отпадания спрямо Williams, малко неочаквано. Добър сезон за Perez, който направи 2 подиума.

 

- Ferrari. Стратегията на отбора, както и проблеми при пит-стоповете костваха безброй точки на Vettel и Raikkonen. Слаб сезон като цяло.

- Daniil Kvyat. След петия кръг беше преместен в Toro Rosso и това му коства много, за малко да се окаже без отбор за 2017.

- Renault и Sauber. Записаха общо 10 точки. Изключително слаб сезон.

- Европейското Гран При. Покъртително тъпа писта, на тъпо място, получи се тъпо състезание. Дано ги разкарат.

spacer.png

Link to comment

Много се радвам за титлата на Нико. Абсолютно заслужена, въпреки мнението на доста хора. Първо за конкретното състезание ще кажа, че се справи с напрежението по страхотен начин през цялото време. Първо, след забавянето в бокса се озова зад Макс, вместо да е близо до Люис, или дори пред него. След това трябваше да го изпревари и го направи с мъжка маневра, в която имаше доста риск. В последната фаза от състезанието пък беше притиснат от Фетел и Верстапен, след като Хам умишлено забавяше. Като цяло се получи много интересно състезание и титлата на практика беше решена в последната обиколка.

 

Вече за битката за титлата като цяло беше интересна, но аз не съм съгласен че само проблемите на Хам решиха титлата, макар естествено и това да имаше своя дял. През цялото време се повтаряше от мнозина че Нико не е имал почти никакви проблеми, което не е точно така. В Монако имаше малшанс да е мокро (знам че е част от играта, но пак е лошо развитие на нещата за него), в Канада беше избутан в първия завой от Люис, в Испания имахме двойно отпадане, в Австрия беше наказан с 5 места на старта и въпреки това водеше до сблъсъка в последната обиколка и в Малайзия беше ударен на старта. Като добавим спорните наказания в Германия и на Силвърстоун смятам, че поне част от лошият късмет на Хам се компенсира. Друг важен аспект бяха лошите стартове на двамата, където отново Розберг се справи по-добре и страдаше по-рядко от това. Ключово беше състезанието в Бразилия, където Нико се справи с проблемите си на дъжд и с малко късмет, породен от стратегията на Ред Бул, взе решително второ място. В обобщение, Люис беше по-бърз, но Розберг беше по-постоянен и фокусиран и си свърши работата, когато трябваше, като в последните четири старта, просто довърши работата. Другите неща от сезона са чудесно описани от itzo1994 и няма смисъл да ги повтарям, като само ще отбележа спорното каране на Макс, което заслужава внимание, както и фактът че се надявам сезон 2017 да е по-интересен и повече отбори да се намесят, като не би било лошо и моят човек Алонсо да се включи в битката за подиуми и победи през сезона.

  • Upvote 2
Link to comment

Поведението на Хамилтън е изключително неспортсменско спрямо отбора.  Не може да ти се обадят няколко пъти, включително самия Пади Лоу и да ти кажат да ускориш, а ти да им разправяш че на тоя етап губиш титлата и няма значение. Преди всичко караш за отбора, пък било то вече с решена титла при конструкторите. Още чакаме официален отговор от Мерцедес, не вярвам да оставят нещата така.

Иначе като цяло, последните две състезания в Бразилия и ОАЕ ме върнаха с години назад и показаха защо това е велик спорт. Определено трябва да се отличи Марк Ферстапен. С карането си за 15 обиколки мина 12 болида в Сао Пауло, завъртя се на Марина Бей, отиде 22-ри и в крайна сметка завърши 4-ти. Наистина има голямо бъдеще това момче, единствения минус му е твърде агресивното шофиране, напомня на Монтоя, макар че все още не е потрошил колата на съотборника си за разлика от колумбиеца. Този сезон беляза и оттеглянето на две легенди, Фелипа Маса и Дженсън Бътън. Особено изпращането на Маса от феновете в Бразилия и шпалира който му направиха от Мерцедес и Ферари показва що за професионалист е.

За догодина не вярвам картинката да се промени, поне при конструкторите. Мерцедес са без конкуренция, макар че Ред Бул напреднаха доста и биха могли да им объркат плановете, надявам се и от Ферари да покажат малко достойнство. Макларън и Рено също ще бъдат с далеч по-добри шасита, тъй че ако не на върха, то в подножието му ще е много интересно. 

Link to comment

Шокиран и разочарован съм от новината, че Розберг се отказва. За да бъдеш истински шампион трябва освен да спечелиш титла и да я защитиш или поне да опиташ. А не да се откажеш "На върха". Надявам се да преосмисли и в момента да го казва това като плод на емоциите и напрежението върху него в последно време.

Link to comment

Решил е, че за 11 години в спорта е успял да постигне най-голямата цел и е време да се оттегли. Ако решението е оконачателно, с интерес очаквам да разбера кой ще е новият съотборник на Хамилтън и какви ще са му шансовете за титлата. Повечето пилоти в момента имат подписани догори, така че Мерцедес или трябва да заложат на млада надежда от по-ниските серии ,или евентуално бивш опитен пилот от Формула 1. Дали пък все пак някой от Бътън/Маса няма да размислят, като се отваря свободно място в топ отбора?

Link to comment
1 hour ago, Flam3 said:

Решил е, че за 11 години в спорта е успял да постигне най-голямата цел и е време да се оттегли. Ако решението е оконачателно, с интерес очаквам да разбера кой ще е новият съотборник на Хамилтън и какви ще са му шансовете за титлата. Повечето пилоти в момента имат подписани догори, така че Мерцедес или трябва да заложат на млада надежда от по-ниските серии ,или евентуално бивш опитен пилот от Формула 1. Дали пък все пак някой от Бътън/Маса няма да размислят, като се отваря свободно място в топ отбора?

Бътън е под договор с Макларън и за догодина, въпреки че няма да кара. Дори може да е до 2018. Иначе за мен има нещо съмнително, след като отказа сериозният договор, за който толкова се бори (май беше по около 28 млн. $ на година). Разбира се е възможно и да е решил да се посвети на семейството си и да не е далеч от дъщеря си. Иска ми се да остане, но едва ли ще размисли, поне за следващия сезон. Вече за по-натам, винаги има шанс да се завърне, или в друг отбор, или в Мерцедес без Люис.

Edited by tker 17-0
Link to comment

А ако Шумахер на 25 години, Сена на 28 си бяха казали същото щяха ли да са в момента тези икони? Не, нали. Ако Майкъл Джордан още 91 се бе отказал след първата титла и го нямаше дрийм тийма от 96, щеше ли да е същия и сега дали щях да съм MJ23 или SasaAntunovic14? Не мога по абсолютно никакъв начин да приема решението му за нормално, колкото и хора да го подкрепят и защитават.

  • Upvote 2
Link to comment

Аз не подкрепям решението му и ако бях на негово място, щях да се боря на 200% да се докажа и да победя отново Люис, особено след поведението му в последното състезание. Вече като световен шампион щеше да кара и много по-освободен, което също можеше да е плюс. Вече да гради династия в спорта би се получило трудно, предвид че е на 31 и е прекарал 11 години във Ф1. Може би и последното да има част от решението му. Възможно е и да знае че колата няма да е доминантна, или конкурентна на Ред Бул, или пък да е в изключително лоши отношения с Хам (който "случайно" го поздрави в социалните мрежи едва вчера), като това са все неща, които ние не знаем. Като цяло не подкрепям избора му, но мога да го разбера, особено след като прекарва доста време далеч от дъщеря си. Вече какви са реалните причини, ако има задкулисни такиви, надали скоро ще ги разберем. Интересно е и какво значи това за спорта като цяло, тъй като ако Мерцедес отново доминират, а вторият им пилот не е конкурентен, това ще доведе до нов отлив на зрители, което пък надали ще се хареса на новите собственици. Аз очаквам някой от младите им пилоти като Верлайн да получат шанс, или да опитат да откупят договора на Перез или Ботас, в зависимост от това, кой е по-склонен да бъде отборен играч, т.е. съгласен да не се пречка на Хам.

Едит: Много интересно изказване на Тото Волф, което обаче не зная доколко коректно е преведено от нашите медии. Ето и цитата:

"Прекарахме доста време заедно в Абу Даби, след това имахме ангажименти в Малайзия. Беше много емоционално да виждам тълпите от хора, които му се радват и го боготворят. След това имахме полет до Франкфурт и там говорихме сериозно върху неговите намерения. Усетих, че е непоколебим и затова не го разубеждавах дълго. На следващия ден ми се обади и каза, че се връща, но аз му отвърнах, че той вече взе своето решение и то е правилно"

Ако е коректно преведено, дава много храна за размисъл, дали го е решил сам, или има външна намеса.

Edited by tker 17-0
  • Upvote 2
Link to comment

Много неадекватно решение на Розберг. Не може да се откажеш на 31 години, след като си спечелил само 1 титла. Подобава поне да се опиташ за я защитиш. Това значи, че от Мерцедес трябва да търсят нов пилот. Интересно кой ще е той след като Ботас и Чеко преподписаха с Уилиямс и Форс Индия , а Хюлкенберг и Магнусен си размениха местата. Не знам как стоят нещата при Саубер, освен че Ериксон ще продължи при тях догодина, което значи че Фелипе Наср е добър вариант за заместник на Нико. Твърдо ме съмнява да вземат някой младок, нямат нужда от тепърва навлизащи във Ф1. 

Link to comment
1 hour ago, tker 17-0 said:

Аз очаквам някой от младите им пилоти като Верлайн да получат шанс

 

И аз си мислех за него. Показа добри неща за болида, с който разполагаше. Пък и Мерцедес ,според мен, биха предпочели отново пилот от Германия. Във Формула Е има доста бивши пилоти от 1, възможно е от там да се потърси някой.

Edited by Flam3
Link to comment
Quote

Мерцедес вече е провел първи разговори с пилота Фернандо Алонсо, пишат световните спортни издания. Според информацията, ръководството на отбора е повдигнало въпроса още вечерта, в която световният шампиона Нико Розберг обяви, че слага край на активната си състезателна кариера.

„Трябва да намерим пилот, по-добър от Нико, защото искаме да продължим да печелим“, обяви неотдавна от Мерцедес.

Близки до Алонсо твърдят, че в момента той получава по почти 40 милиона на сезон в Макларън. Говори се, че трудно ще успее да се разбере за подобно възнаграждение, но все пак това не е невъзможно.

Неназовани източници свидетелстват, че Мерцедес иска да проведе разговори и с други набелязани пилоти, въпреки че Алонсо е фаворит. След това ще вземе финалното си решение.  

 

  • Upvote 1
Link to comment

Винаги е хубаво когато се завръщат класически състезания. Макар че според мен Маникур е по-добрия вариант за френска писта, там винаги се получават страхотни състезания и много блъсканици на нестандартния старт финал и най-скоростния завой във формулата Ещорил веднага след него, преди колите да намалят до 70 за следващия 180° завой. Не съм гледал състезания на Пол Рикар, но гледайки конфигурацията на трасето би се получило интересно състезание. 

Link to comment
  • 2 weeks later...

Bottas в Mercedes, докато Massa ще продължи и догодина в Williams.

 

Силно. Маса имаше много емоционални няколко състезания към края, но щом има силите за още една година, нека. Bottas е опитен вече и не бих се изненадал, ако спечели 2-3 състезания през 2017.

  • Upvote 2

spacer.png

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...